Sydney: from Miami to Ibiza

Sista tiden har jag kännt mig lite sådär. Igår var jag typ deppig och seg hela dagen. Men efterjobbetblev det ändå en brakutgång på Sidebar. Helt underbart.
Annars har följande hänt:
- Jag har äntligen köpt en hatt som ska skydda mitt lilla huvud från solen.
- Har bokat hostel i Carins i 2 nätter. Nomads Serpents för ynka 12.50AUD per natt! Det låter nästan som ett skämt- Får se om det är beboligt. Men 2 nätter ska vi nog klara av. Vi ska ju äntligen lära oss att vara riktiga backpackers.
- Funderar lite på hur resan nedför kusten kommer bli eftersom att hela jävla Queensland har bestämt sig för att ligga under vatten. Men vi får ta det som det kommer.
- Var på en secondhand bokaffär i Glebe tilsammans med Jennie, Sapphos tror jag den hette. Världens mysigaste kafe hade de, och jag kom hem med två novellsamlingar av F.Scott Fitzgerald.Väldigt nöjd.
- Imorgon flyttar det tydligen in en ny tyskkille här i vår lägenhet för tydligen har italienaren flyttat (fast jag ser honom alltid här hela tiden fortfarande). Avtrubbad man blivit när reaktionen på att det ska flytta in en främling är "jahopp". Att bo i kollektiv är väldigt intressant ibland..

Nu ska jag sova tidigt och ladda för min extrema jobbhelg. 6arbetspass på 3 dagar,
Fredag; 05.30-12.00 Hotell 18-23 Fellini
Lördag: 07.00-12.00 Hotell 18-00 Fellini
Söndag: 08.00-12.00 Hotell 18-23 Fellini

Får fokusera på monsterlönen som det kommer generera och dröma mig till Whitsundays.
natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0