Sydney: NYE2010 - David Guetta på Bondi beach


1/1/11 HAPPY NEW YEARS!!
Nyårsafton 2010. Jösses vad saker jag hann med på en enda dag.
Kanske för att jag var vaken i lite mer än 24h.
Började med att gå upp klockan 4 för att gå till hotellet. Låter hemskt. Men efter att ha sovit i 2 dagar för att jag varit sjuk så var det inte alls svårt.
Det var första gången som jag skulle ta hand om själva mat buffén. Det var jag som fyllde på bacon, scrambled eggs, bread osv. Det gick galant kan jag bara säga. Mycket roligare än att plocka bort disk och duka bord. Minus är ju att man börjar 05.45 på morgonen.
Efter jobbet drog jag hem och träffade Sofie. Drack lite bubbel eftersom att jag skulle jobba på kvällen och inte skulle få något. De andra i lägenheten laddade för mega fest så vi hade en riktigt trevlig stund där på balkongen.
Sen drog jag till jobbet. Galen kväll nu igen. bläää.. det suger när man är servitris och tvingas ge dålig service bara för att man inte har tid. Typ det tar 10minuter bara att få ut drickan liksom. I alla fall så var jag lite deppig eftesom att de andra redan dragit till Bondi och jag trodde inte jag skulle hinna till 12 slaget. Men Wayne tog hand om de sista borden själv så jag kunde dra till Bondi beach. Hoppade in i en taxi. Väl framme fick jag stå i kö i typ 30 minuter bara för att komma in. Helt galet med folk. Någon sa att det var 15000 där den kvällen. Skulle inte förvåna mig. Hittade 2 svenskar i kön som jag fick sällskap av in. Väl inne fick jag reda på att Linnea, Sofie och Jenny stod längst fram i mitten. No shit Sherlock att det skulle finnas en chans för mig att komma fram dit. Så jag var helt enkelt ensam. Vid halv 12 satt jag helt ensam på Bondi omringad av en massa främlingar.
Helt plötsligt hör jag några som ropar. Det är Elins roomies som står där. Stor chans att träffa dem. Men det var helt perfekt så jag fick i alla fall fira nyår med några härliga grabbar från Umeå. :)
Bästa är även att Fredrik är super lång så fick sitta på hans axlar och kunde se grymt mycket av konserten. Vilken stämning det var! Det går inte beskriva hur galet underbart det var.
Shore thing - David Guetta, NYE 2010 helt magiskt.

Det slutade vid 3 och då äntligen träffade jag resten av gänget. Var fortfarande galet pigg trots att det var min 24e vakna timma. Men de andra var trötta och skulle jobba tidigt så vi började ta oss hemmåt. Lättare sagt en gjort när alla ska in till stan igen. Men runt klockan 5 var vi iaf hemma igen.

Idag vaknade jag vid 13.00. Välbehövligt kan jag säga. Sen träffade jag Anders kompisar Håkan (Henrik? oj oj) och Simon (Leffe?? de är ju inte lätt eller logiskt det här med namn) som kom till Syndey igår. Blev öl och mat på Maloneys på hörnet. Visade lägenhet och chillade mest. Mycket trevligt. Kändes lite närmare Anders på något sätt när man träffar hans polare. Linnea blev även glad över att få höra lite östgötska så att hon inte känner sig så ensam med sin dialekt :P hah
Sen blev det jobb ikväll. Och jag gjorde det man som servitris absolut inte får göra. Tappade en tallrik med mat när jag skulle bära ut den. oops.. men av någon anledning har jag tappat en massa saker idag. Måste vara för att jag är så trött.
Nu är klockan efter midnatt och jag måste sova. Min plan är att dra till Bondi och steka lite imorgon. För tydligen ska det börja regna igen på måndag :(

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0