Sydney: Pest eller Kolera?

Febrigt delerium råder i Sydney just nu mina vänner.
Ni vet ju att jag hade en minst sagt galen jobbhelg framför mig. Den blev ännu galnare.
När jag kom till jobbet 5.45 på fredagen var mitt lördagspass struket. Blev så himla glad över att få lite vila. Men sen ringer Ecka som skulle jobba på lördagen och berättar att hon brutit handen. Så helt plötsligt börjar jag jobba 05.45 på lördagen med. Slutade jobbet på Fellinis klockan 23.30 på fredagen så fick ungefär 4h sömn den natten. Efter jobbet började jag känna mig lite sjuk och krasslig. Skulle träffat Håkan och Leffe för lunch men var tvunge att gå hem o sova. Hade helt tappat smaken nu och hade svin ont i halsen och mina halsmandlar var helt svulna. Lördagkväll slutade jag återigen 23.30 på Fellini men fick sovmorgon på hotellet till att börja vid 7 isället. Hade så ont i halsen att jag knappt kunde svälja så det fick bli en "Up&Go" drink grej man kan köpa. Typ flytande frukost med fibrer o grejs i sig men det är som en mjölkdrink bara. Jätte äcklig, men var ju tvungen att äta något. Efter hotellet var jag helt färdig. Sov i 2h sen träffade jag Håkan och Leffe på Mad Bar and Pizza som ligger typ 2 restauranger ifrån min restaurang. Galet god pizza har de där, men jag tog en grillad halloumi sallad. Passade perfekt med tanke på att jag inte känner någon smak och knappt kan svälja. Gick till jobbet helt svimmfärdig. Men fick två ibumetin av ägren så jag i alla fall skulle klara av passet. Jag var deras enda servitris för kvällen.
Vaknade i måndagsmorse och har aldrig mått så dåligt. Hela natten vaknade jag av och till av att jag frös, var för varm, hade ont här och där... usch det var hemskt.
Igår lämnade jag inte sängen på hela dagen. Blev ombäddad med 2 sovsäckar eftersom jag låg och hackade tänder samtidigt som jag kallsvettades som bara den. Framåt kvällen mådde jag bättre och fick sova hela natten igenom.
Vaknade imorse och mådde lika dåligt igen. Lyckades få i mig en febernedsättande tablett, ringa hotellet som jag skulle jobbat på imorgon och sjukanmäla mig och sen ringa en doktor.
Doktorn sa att med det jag sa så har jag antingen halsfluss eller körtelfeber. Om det är halsfluss så kan jag få antibiotika men att jag ska vänta 2 dagar o se först om febern går ner av sig själv för det är bäst att inte ta antibiotika liksom. Om det är körtelfeber finns det inget att göra direkt.
YES! Pest eller Kolera på den!
Jag vill inte ha något av det tack!
Jag har inte tid till det här. Sist två veckorna av hårt jobb nu. Förra veckan slet jag bra och tänkte keep that up sista två veckorna och då så blir jag istället sängliggande. Så typiskt på nått sätt.
Karma funkar visst inte alls för mig längre. När jag gör det jag tror är rätt blir jag straffad. Som att jobba o då missar en free weekend på ett hotell. Eller som nu, jobbar på och är flitig och får någon galen sjukdom.

Måste dock tacka sjukvårdsupplysningen hemsida (http://www.1177.se) för de rekommenderar glass till att dämpa det onda i halsen så skickade ner Sofie förut för att köpa glass, banener och iste till mig. Det sitter inte fel kan jag säga.
Nej nu vill jag bli frisk. NU!
Kan inte ens sova mer för jag sovit så länge

Kommentarer
Postat av: Broder

Krya på dig syster min!!

2011-01-11 @ 11:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0