Sydney: världens längsta tisdag

Tisdag var en dag då mycket hände känns det som.
Ligger och sover sött då min telefon ringer klockan 07.00. Alldeles yrvaken så svarar jag och det är Meredith från hotellet som undrar om jag kan komma in o jobba för en tjej kom inte på morgonen. Yrvaket bara "visst jag komer, när ska jag vara där?" "kan du vara här om 30 minuter?" Upp och hoppa Anna.
Är stolt för 07.20 var jag uppe i köket på hotellet. Snacka om att jag var blixten just då. Fast det kändes som att jag fortfarande drömde de första 30minutrarna på jobbet.
Efter jobbet träffade jag Sofie och Linnea som satt på De la France. Linnea gick till jobbet och Sofie följde med mig på digitalkamera jakt eftersom min blev vattenskadad i söndags. 
Hittade en Olympus kamera för 120 dollar. Rimligt med 800 kronor för en bra kamera måste jag säga!
Efter det gick vi till hyde och käkade lite mat och delade på en flska rödtjut. Tänkte vi skulle lugna nerverna lite innan vi skulle marchera upp till Fellini för att kräva min innestående lön.
Låt mig bara säga som så att jag aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad. Orkar inte ens dra historian för det gör mig sååå himla upprörd. Men min chef är en idiot som bara vill ha rätt och sa att jag var tvungen att komma tillbaka 7 dagar efter att jag sagt upp mig för att få lönen (han glömde det lilla faktumet att jag faktiskt aldrig sa upp mig utan att de sparkade mig men men) och han bara var en helt galen idiot mot mig. Så jag ställde mig bara upp och gick därifrån för jag orkade inte. Ge mig bara mina pengar så jag slipper att sätta min fot på restauranegn någonsin i mitt liv igen.

Efteråt så gick vi tillbaka hemmåt och hittade 15 dollar på gatan så vi satte oss och delade på en flaksa rosé. Där träffade vi 2 bögar som var i 50 års åldern. De var helt underbara. Haha vi satt och skrattade i typ en timme. haha

Sen efter det gick vi tillbaka till hyde där det blev härligt häng med hela Hyde park gänget och ännu mer rödvin (Cabernet Sauvignon är ju helt underbart). Sen hem till sängen.

Tisdagen blev en vääldigt långt dag. Upp abrupt vid 0700 och sen komma i säng 0300 typ. Lååång dag mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0