Sydney: Mono and flooding - greatness





Förresten om ni inte förstod efter 4 bilder så har jag skaffat hatt. Tanken var att den skulle skydda mig mot de farliga solstrålarna i Queensland. Men nu verkar det mer som att jag får införskaffa dykcert eller åtminstone snorkel och simfötter för att paddla oss igenom området.
Nej, var icke oroliga. Så dumma är vi inte att vi ska till de områdena i Queensland som ligger under vatten. Det är runt Brisbane - Gold Coast området. Den 24e januari flyger vi upp till Cairns som ligger JÄTTE högt upp. Typ 1 sverige upp ifrån översvämningen. Grundplanen var ju att åka ner för kusten. Men nu böjar vi helt enkelt med Cairns, Stora Barriärrevet och Whitsundays och sen efter det får vi helt enkelt vara spontana. Ett flyg till Perth funderar vi på bland annant?
Dock är ju ett litet problem med att vår plan förstördes. Resekassan. Att flyga överallt kommer ju inte bli billigt alls.. så vi får ta och fundera. Vi har ju redan sagt upp lägenhet och jobb här i Sydney nu. Plus att jag vill härifrån. det värsta scenariot skulle vara att behöva stanna kvar här och slita.
För tro mig, som servitris, särskilt när man är backpacker, blir man utnyttjad hela tiden. Man blir betalad dålig lön för ett jobb som är slitigt och ibland otrevligt. Så nej, jag kommer inte att sakna att slita sönder mig för ett jobb som ifrågasätter mig när jag blir sjuk.

Ja som sagt, hälsofronten har väll vart den oroande de senaste dagarna. Jag gick och la mig i sängen i söndags kväll. Första gången jag lämnade den var i onsdags eftermiddag och sen återgick jag till sängläge och sen imorse vaknade jag med sådan jäkla huvudvärk. Samma jäkla huvudvärk - migrän - som fäller mig direkt. Varenda morgon mår jag skit. Men ingen mer feber i alla fall. Har ingen aptit heller vilket inte är bra. Får tvinga i mig mat. men det börjar med bli bättre. Vad det än var för sjukdom jag fick så fällde den mig totalt.
Idag fixade jag i alla fall så jag sa upp mig ifrån hotellet och får jobba kvar tills vi åker precis. great! Fellinis är en bergochdalbana. Först ringde han som är chef på dagarna (som jag aldrig träffar) till Sofie och skällde på henne för att jag inte sagt åt Sandy vår manager att vi åker den 24e. VArför ringa henne? Och förlåt jag har vart sjuk och i delerium de senaste dagarna. Det är de sista jag brytt mig om. Sen ringde jag idag till honom för att säga att jag är frisk igen och då var han jätte glad och trevlig mot mig, inte alls som han vart mot Sofie. Konstigt värre. Han sa att de skulle ringa tillbaka ikväll o säga mer om jobb och sådant. Men de har inte ringt.
De ska banne mig ge mig jobb fram tills dess att vi åker! Jag har jobbat där varje helg fredag till söndag de senaste 2.5 månaderna PLUS jul OCH nyår. Något är de skyldiga mig!

Sofie o Linnea har verkligen varit i bak-mode de senaste dagarna, Igår när jag vaknade ur min lilla koma hade de bakat kanelbullar. Och idag bakade Sofie Kladdkaka :) Mums mums säger jag bara.
Ikväll så ska Linneus och Sofius ut men som alla andra kvällar den här veckan så bortstar jag tänderna och bäddar ner mig i sängen medans de sätter på smink och festkjolen. Men jag vägrar att bli sjuk igen så jag och sängen är bra kamrater.

Dags att sova
puss

Kommentarer
Postat av: Tobi

Sett Southern Cross an da?

2011-01-13 @ 15:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0