På resande fot: Coffs Harbour

Just nu är det mitt i natten. Typ.

Ligger i sängen och fördriver tiden med att spela harpan. väldigt kul och produktivt. Varför sover jag bara inte? Jo för enda sedan vi lämnade Byron Bay och kom till Coffs Harbour så har jag haft galen bihållsinflammation och feber. Idag försökte jag mig ut på en liten promenad men slutade med att jag blev alldeles svimmfärdig efter 100m och fick vända om. Plus att jag hade mitt första möte med en orm med. När jag gick där i min feberdimma så såg jag en gren ligga kanske 10 meter framför mig. Det var visst inte en gren för när jag kom lite närmare så slingrade den iväg. Och det var inte jag som hallicunerade. Dock på grund av febern så hann jag knappt ens reagera. (Tur att Anders inte var med mig).

Känner mig lite orättvis mot Coffs Harbour för har inte sett ett skit av den här platsen (förutom de 600 meterna mellan hostellet och IGA affären. Det verkar finnas endel grymma saker att göra här. Men det har inte funnits någon energi till att göra någonting. Bara att gå upp på morgonen och steka ägg kräver för mycket energi. Bor på ett bra hostel dock. Aussitel Backpackers är verkligen att rekommendera. Vi payar 22dollar per natt för ett 6bedroom. Finns gratis boogieboards, kajaker och fiskespön (som man kan använda om man faktsikt tar sig utanför hostellet). Och så har de typ 100 filmer att välja emallan. Och det är i den kategorin (soffpotatisarna) som jag hamnat.

Vi blev helt förälskade i Byron Bay. Vi har haft sådana underbara dagar där att det knappt ens går att beskriva allt. Vi hann med en resa till den berömde hippiestaden Nimbin, fick träffa på The cookie lady (levande legend), åkte upp till the lighthouse (och blåste bort), nakenbadade på natten, umgicks med gamla och nya vänner, dansade på borden på Cheeky Monkeys (klubben alla älskar att hata - men ändå går till. Dock har de sjukt bra dinner deals. 5 dollar så får man en öl och en bauta måltid. Tro mig att Carbonaran är himmelsk), hänga med alla andra på Woodys, kortspel kortspel kortspel, mer goon, lära oss lite magi, Linnea försökte sig på att surfa med lite blandat resultat, taco måltid, mer goon och en helt galen tid som var helt underbar. Önskar man kunde sätta en vecka på repeat ibland.

Bodde på Mainbeach backpackers. Bästa hostellet. Även det billigaste i Byron tror jag (26 per natt i ett 16dorm med air con - dock är air conen boven i dramat till varför jag är sjuk.. men men). På kvällarna sitter alla vid långborden med sina goon boxar och umgås. Riktigt avslappnat. Inga regler (pyjamas är ok hela dagen) utan man bara chillar. Seriöst, åk dit!

Imorgon återvänder vi till Sydney. Men det blir det en eget inlägg om. Det kommer bli så sjukt..

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0