På resande fot: flygplatshäng



Sitter på Sydney International Airport.
Den stora frågan, Hur underhåller man sig på en flygplats i 10h mitt i natten?
Linnea tog den enkla vägen och lyckades somna (surprise) på världens obekvämaste bänk, medans jag Sofie utnyttjar tillfället med att ta kort på henne. Vårt nya mission är att ta kort på henne varenda gång hon sover.
Vi är helt ensama på hela flygplatsen tror vi. Vi bestämde ju oss för att skippa att betala massa för att stanna i ett par timmar till på Sydneys äckligaste hostel. eftersom vi ändå flyger så tidigt imorgon.
Dock börjar vi undra om vi ens får vara kvar här? Liksom alla har gått hem verkar det som.
Det är utan tvekan den konstigaste airporten jag varit på. På alla andra stor jag varit på har det alltid varit puls, även om det är klockan 03.00.
Men vi har ju klarat av att underhålla oss i ett parkeringshus i 36h så 10h på en flygplats är en piece of cake. (gud vad gott med kaka just nu).

Så våra options för att fördriva tiden (plus betyg) :
- sova (tråkigt) +
- äta (fast inget är öppet) ++
-
dansa till musiken i högtalarna (nostalgi musik) +++
- spela in musikvideo till musiken i högtalarna ++++
- fråga varenda människa som går förbi vad tiden i NYC är just nu. (inget folk här är ju ett bakslag, men bra contribution från Victor) +++

Bästa förslaget:
- Ta alla kläder i Linneas väska och bygga ett torn av det på henne medans hon sover och se hur lång tid det tar innan hon vaknar +++++

Nu ska vi kolla på How I met your mother


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0